pondělí 8. listopadu 2010

Zrzek

Vodácká sezona již skončila a zimní ještě nezačala, proto zaplním tuto díru torchu netradyčním článkem. Jedná se o článek, který jsme měli ve škole psát pro MF Dnes na téma "(ne)zbytný alkohol". Zajímolo by mě proč mi tak krásný článek neotisky?


Orlov - Na samotě u lesa

Zrzek

Ahoj zrzku, chci ti říci, že tě mám moc rád. Tvou zlatavou barvu a nahořklou chmelovou chuť. Tu bílou pěnu, kterou si otírám z horního rtu, když si dám první lok. Než si dám další poslouchám tvůj melodický šum. Mám rád, když si tě hospodský váží a má čisté trubky, to abys byl ještě lahodnější.

Vím, neměl bych tě pít, ale nemůžu si pomoci. Proč vlastně? O tvé lahodné chuti píšu už výše, ale těch důvodů mám více. Jeden z nich je ten, že na tobě ušetřím. Kdybych vypil v hospodě tolik koly co tebe Zrzku, tak bych musel vykrádat banky, abych to zaplatil. Také přátelé mě nutí tě pít. Nevím proč, ale když před nimi stojím s vodou, tak na mě divně koukají a ptají se nejsem-li nemocen. Mám rád i ten strach a napětí, když si tě jdu koupit a nevím dostanu-li tě. Blížím se k tomu výčepnímu. Jeho tvář mi připomíná zmuchlaný hadr. Jen co ho ale slušně poprosím, a on vezme do ruky vybroušený půllitr, objeví se mu v té tváři úsměv jak si dává záležet, aby tě dobře natočil. Za to mu poděkuji a ocením ho dýškem. Odnesu si tě ke stolu, kde si s přáteli přiťukneme na zdraví a poddáváme se tvé lahodné chuti. Vždyť tvé léčivé účinky jsou i vědecky potvrzeny. Obsahuješ přeci vitamín B, a když se to s tebou nepřehání tak jen prospěješ.

Jediné co tvou konzumaci znepříjemňuje, je ta známá funkce y = n + 1 (kde y je vykonaná potřeba a n počet piv), kterou ty ovšem dobře znáš, ale já se nepřestávám divit, kde se ve mně takových tekutin bere. Chápu, že stát mi tě zakazuje pít. Mám totiž dost vrstevníků, kteří to dost přehání a nevědí kdy přestat. Samozřejmě, že by bylo lepší, abych nemusel porušovat zákon, ale jak by dopadli ti ,kteří neznají míru. To si raději nepředstavuji. Ještě jeden rok musím porušovat zákon, abych si mohl dopřávat tvé slasti.

Děkuji ti za mnohé zážitky s tebou a těším se brzy na viděnou Kuba.

2 komentáře:

  1. Jakube!!! Je oravdu nadherne cit o TOM, dokazes si predstavit ze takovi jako ja (posrana Hawaii :D) nemeli v hube nic co by chutnalo uz skoro pul roku? :D:D:D pro priste si to nech pro sebe, diky Baruska :)

    OdpovědětVymazat